skip to Main Content

Kuuntelijapalautteet - Muut

”Kuunneltuani Toivoa naisille -ohjelmianne, täytyy sanoa, että teidän kristillinen uskonne hämmästyttää minua! Mutta meille on opetettu, että se on väärennetty. Huomasin, että teidän sananne tuovat sydämeeni rauhan, vaikka luulin, että koraanin lukemisen piti vaikuttaa niin. Saanko kysyä joitain asioita kristinuskosta? Haluan kokea todellisen rauhan, ja saattaisin löytää sen vastauksistanne."

* Rukoilkaa, että Shoruuq antautuisi Herran sanan edessä ja uskoisi koko sydämestään, että Jeesus on Vapahtaja, jotta hän saisi rauhan.

Shoruuq, Syyria

Somali 2 Toukokuu 15 Small

”Miten minulla voisi olla hyvä itsetunto, kuna kaikki muut mitätöivät minua? Miten voin saavuttaa unelmani, kun muut katsovat minua ikään kuin en olisi yhtään mitään? Miksi naisen pitäisi jatkuvasti kokea näin? Haluan tietää, miksi? Olenko vähemmän kuin muut? Olenko vailla minkäänlaista arvoa. Voi rakas Jumala, haluan kyllä uskoa, mutta minua pelottaa. Haluan tietää, mutta minun ei pitäisi haluta. Koraani opettaa, että minun ei pidä kyseenalaistaa eikä edes ajatella. Mutta haluan tuntea, että olen arvokas ja ainutlaatuinen Luojani silmissä! Rukoilkaa puolestani. En voi jatkaa kirjoittamista, sillä pelkään, että joku toinen näkee tämän. Haluan uskoa.”

* Rukoilkaa, että Pyhä Henki tekee työtään Noorin elämässä alkaen siitä, että hän haluaisi ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan aina siihen asti, että erilaiset itsetuntoasiat saisivat parantua.

Nuur, Libya

Somali 2 Toukokuu 15 Small

“Kuulin ohjelmanne, jossa puhuttiin siitä, miten Jumala voi puuttua mihin tahansa vaikeaan tilanteeseen, jos riipumme Hänessä kiinni. Siksi haluan kertoa tarinani. Olen 20-vuotias ja keskeytin lukion, koska vanhempani ovat väkivaltaisia. Nyt olen vankina kotona. En pääse ollenkaan ulos. Olen masentunut, yksinäinen ja koen, että Jumala on hyvin kaukana. Saan ainoastaan siivota kotona ja täyttää vanhempieni ja veljieni tarpeet. Miten Jumala voi katsoa tätä kurjuutta, mutta ei tee mitään? Islam opettaa, että Jumala on armahtavainen, mutta näen ympärilläni vain vihaa ja tuskaa. Kertokaa minulle, kuka tämä teidän Jumalanne on? ...”

Pitkään kestäneen vietinvaihdon jälkeen Sarah kirjoitti: ”Haluan kertoa teille, että jos te olette yhtään sellaisia kuin Jumala, josta kerrotte minulle, niin haluan rakastaa häntä ikuisesti! Jos Hän ymmärtää minua yhtä hyvin kuin te, niin haluan, että Hän on minun Jumalani. Rukoilkaa, että uskaltaisin antaa tunteenikin Hänelle. Minulla on myös kirjoittamisen lahja. Haluaisin löytää keinon kirjoittaa Hänestä, mutta niin, että kukaan ei saisi tietää uudesta identiteetistäni Hänessä. Rukoilettehan puolestani ja jatkattehan yhteyttä kanssani.”

* Rukoilkaa, että Sarah uskaltaisi nojata Jeesukseen ja löytäisi vapauden Hänessä ja Hänen sanassaan.

Sara

Somali 2 Toukokuu 15 Small

“Haluan tietää lisää, haluan tuntea Kristuksen. Olen muslimi, mutta rakastan Kristusta. Otan Jeesuksen vastaan, mutta en voi enää olla yhteydessä kanssanne, koska se ei ole turvallista.”

* Rukoilkaa, että Ikan saisi vahvistua uudessa uskossaan, kasvaa siinä ohjelmiemme kautta, ja rukoilkaa hänen turvallisuutensa puolesta.

Ikan, Etiopia

 

Somali 2 Toukokuu 15 Small

 

”Tarvitsen apua ymmärtääkseni, miten kasvattaa vaikeaa lastani. Tarvitsen toivoa ja kokemuksen, että en ole täysin hyödytön. Satuin kuulemaan ohjelmanne lastenkasvatuksen tiimoilta, ja nyt minulla olisi miljoona kysymystä. Jumala taivaassa lähetti teidät auttamaa minua ymmärtämään, että Hän on ainoa, joka voi auttaa minua ja antaa viisautta ja voimaa. Kiitän Jumalaa siitä. En tiedä, miten ottaisin Jeesuksen vastaan elämääni, koska on vaarallista edes ajatella uskonnon vaihtamista. Se saattaa johtaa kuolemaan tai lapseni menettämiseen. Rukoilkaa puolestani, tarvitsen Jumalaa elämääni.”

* Rukoilkaa Rawadin puolesta, että hän ymmärtäisi, että juuri usko Jeesukseen antaisi hänelle sen viisauden ja rohkeuden, jota hän tarvitsee perheessään.

Rawad

Somali 2 Toukokuu 15 Small

”Ohjelmienne jälkeen olen alkanut ajatella asioista eri tavalla. En usko, että Jeesus on Jumalan Poika, koska meille on opetettu, että hän on vain yksi profeetoista. Toisaalta näyttää siltä, että meille ei ole opetettu hänestä oikein. Haluan tähän apua, jotta voisin ymmärtää Jeesusta ja saada häneltä apua. Auttakaa minua tuntemaan hänet.”

* Rukoilkaa kuuntelijan puolesta, että hänen sydämensä muuttuu ja hän saisi ottaa Jeesuksen vastaan iankaikkisena apunaan.

Frifet, Algeria

Somali 2 Toukokuu 15 Small

”Olen seurannut ohjelmaanne ja alkanut miettiä, kuka Jeesus oikein on? Ja miten hän pystyy antamaan minulle elämän, hyvän elämän? Pelottaa ajatella, että minun uskontoni ei olisikaan oikea tie, mutta haluaisin tuntea sen kristinuskon Jeesuksen, josta te puhutte.”

* Rukoilkaa Fadian puolesta, että Pyhä Henki saisi tehdä työtään hänen sydämessään, että pelko kaikkoaisi ja että hän saisi kokea Jeesuksen rakkauden ja Hänen ilonsa.

Fadia, Algeria

Somali 2 Toukokuu 15 Small
Back To Top